mimikgold

Alla inlägg under november 2011

Av Sanna Carlsson - 20 november 2011 11:50

  
Mimiks nya sele :)
Har inte spänt alla remmar ordentligt eftersom jag bara provade den, men jag bara älskar den!
   


Eller vad tycker ni?



Igår var vi och hämtade hem lite halm åt våra kusar och när vi lagomt kom till NÄSTAN säter
kläcker Fia, även kallad stallchefen ur sej att hon har sommar däck på den lilla lilla nästan inte
kallad lastbilen och det är SVINHALT ute!
Och det värsta av allt så gör hon det med ett leende på
läpparna, jag tänker och kanske till och med säger SATMARA?
Hon älskar att skrämma mej, det är nog det hon gillar mest, hum...  Haha!
Jaja, bra gick det och vi överlevde hela vägen till MAX och sen hem, haha.
Vi har i alla fall roligt på våra "roadtripps" och jag som hade tagit med rep och skulle knyta en repgrimma på vägen, hann väl inte jag för vi tjåla som mycket  
Ja en trevlig eftermiddag med god mat, kan det bli bättre?
Näää just precis!



Vill ha snö nu så jag och Fia kan köra våra små i våra fina militärpulkor!
Helst på en gång!


Ha en trevlig fortsatt dag
Mvh Sanna och Mimik!

Av Sanna Carlsson - 10 november 2011 21:41

Idag kom Mimiks nya sele  
Ååå den var så fin, hoppas verkligen att han kan ha den! Är helkär i den!
Sen har vi varit och hämtat en segebaden pulka så vi kan köra han i vinter  
Bildbevis kommer sen, ska ut till stallet i morgon och testa och ta kort om det inte blir för mörkt.


Bild från en hopptävling i sunnansjö 2009!   
 

//Sanna

Av Sanna Carlsson - 6 november 2011 18:47

Idag har Nettan och Mimik varit på Halloweenhoppning!  
Deras första klass var 50 cm och dom gick felfria, andra klassen var 60 cm och där vart dom tyvärr uteslutna då Mimik vägrade att hoppa ett hinder pga att det va spindelnät på det.
Haha, ja var det inte halloweenhopnning liksom?
Klart att mesen själv vart rädd! 

Jaja, sånt får man ta! Bättre lycka nästa gång! Men en rosett fick dom med sej hem i alla fall!
Och lättlastad var han idag med, kanoners.

Har dock inga filmer eller bilder på dagens tävling men ska jaga fram några hoppas jag  
Men lägger ut några bilder från veckans NH och trickträning så länge!

Mvh Sanna

     

 

Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards