mimikgold

Alla inlägg under januari 2012

Av Sanna Carlsson - 30 januari 2012 12:32

Åååååååånej! Nu kommer jag bli fattig  
Jag, Fia och Villemo drar till Borlänge så Ville kan slänga sina nappar och köpa nåt roligt på barnen hus!
Sen drar vi till abiouse, ska köpa en täckespåse och längesen man var där så man kanske hittar lite.... hmmf... mycket mer   Haha.
Spännande!


Bild på Mimik och hans gamla medryttare Ida  

  

/Sanna

Av Sanna Carlsson - 17 januari 2012 22:58

Idag blev det tömkörning för Mimiks del.
Vi arbetade på volt och körde ökad och minskad trav och galoppfattningar.
Han gick i fin form mesta dels och hade riktigt fina steg i mellanåt, duktiga ponny!
Sen avslutade jag som vanligt med att buga, då jag har som mål till sommaren att det ska sitta så pass bra så jag kan börja med kompliment och kanske ligg  
Sen fick alla hästarna busa av sej i sommarhagen och full fart va det på shettisarna, medans nordisgubben Fräsen körde nåt rus och sen väntade in dom små eftersom dom sprang mest hela tiden och var himla busiga, haha.

Hann även med att raspa av mej pekfingret... Nejdå! Men raspade Mimiks hovar utan handskar (skulle ju bara ju liiite grann) hmm.... Ja så lyckades väl göra lite illa mej och tusan vad det blödde, när jag tagit av mej bomullstussen och tejpen när jag kom hem så började det blöda igen,  skumt då det inte var några stora sår, men ena var ganska ljupt tror jag. Jaja, nu har det slutat i alla fall, haha.

Bilderna tagna på gammelgården i ludvika sommaren 2009!

        
 

Dröm om morgondagen
Minns gårdagen
Lev i nuet

/Sanna




Av Sanna Carlsson - 14 januari 2012 13:35



Tarzan och Mimik busar i hagen :)
 

Av Sanna Carlsson - 11 januari 2012 22:32

Hallååå!   

Idag har jag och Glenn mockat som bara den i hagen, 8 kärror fastfrusen skit, så det har hackats för fulla muggar vill jag lova!
Sen kom Nettan och hennes kompis och red Mimik, höll lite lektion för Nettan, körde lite flytta från skänkeln i volten, försöka hålla böjnin och att sitta på rätt sittben, vilket kanske kan vara svårt med en skuttande ponny som var laaaaaaaat idag, haha.
Men han sökte sej neråt och travade på fint även fast Nettan fick vara på han ganska mycket  
Sen på slutet av ridturen så fick han sträcka ut i galoppen i hagen, busig var han, hihi.

Sen fick Mimik sitt foder inne i sadelkammaren (Tur man har en liten ponny, haha) och då passade jag på att stretcha, behandla lite strålar med äv, massaera honom och pyssla om honom  

Lägger ut lite bilder från gårdagen då jag släppte Tarzan och Mimik i sommarhagen, busponnysar!

         

Ha en trevlig onsdag!   

/Sanna



Av Sanna Carlsson - 4 januari 2012 00:50

Idag var min gudson Samuel och hälsade på i stallet!  
Såklart ville han rida och han var så duktig   
Styrde alldeles själv i mellanåt och travade lite och sen bugade han med Mimik också!
Bilder läggs ut efter inlägget.


Måste be om ursäkt att jag varit så seg att uppdatera bloggen, men har inte hänt så mycket heller, så har inte haft så mycket att skriva om.
 
Har fått hem nya stallboken, tack Fia Eriksson för den!
Så nu tänkte jag försöka lägga upp ett schema för Mimik och mål jag vill att han ska uppnå i år.
Har lite ideér som vanligt, blir nog bra

Mimik har också fått ett nytt regntäcke med elgittarer på, jätte tufft, haha.
Annars har det som sagt inte hänt så mycket mer.... Lägger ut dagens bilder i stället  


Duktiga killar!
   

/Sanna

Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards