mimikgold

Alla inlägg under februari 2012

Av Sanna Carlsson - 29 februari 2012 21:21

Förlåt för dålig uppdate, men har haft min gamla dator och den är så seg så har helt enkelt inte orkar blogga med den.

Idag har det varit helt underbart väder så jag och Fia tog våra små ponnyer och tömkörde runt byn, vi tyckte dom behövde komma ut i trafiken lite, var ett tag sen för Mimik.
Dom skötte sej bra och det blev en härlig tur!  
Sen när vi kom hem tömkörde jag Mimik i hagen så han fick motionera lite extra  
Han gick så grymt fint, trampade under sej så fint och fattade galoppen från kort trav till lugn och fin galopp i relativt fin form.
Jag blir så stolt att han har blivit så duktig sen den dag jag köpte honom för 7 år sen!
Min fina lilla ponny!

Just det! Måste berätta att jag tycker Mimik och Tarzan borde börja köras i par sen!  
Titta! Visst skulle dom bli ett fint par?  

(Fia vill inte vara med på bild)

 


 /Sanna

Av Sanna Carlsson - 11 februari 2012 21:00

Mina fina pojkar  

         

Visst är dom söta ihop?    

Av Sanna Carlsson - 10 februari 2012 21:00

Bästa vänner!

                   

Av Sanna Carlsson - 4 februari 2012 17:32

Såhär såg Mimik ut idag vid 25 minus. Brrrrrr!

 

/Sanna

Av Sanna Carlsson - 2 februari 2012 18:21

Igår kom Fias stalltjejer och gick med Tarzan och Nettan red Mimik ut i skogen, skönt med lite sällskap nu när Mimik har dummat sej när Nettan ridit ut själv.
Verkade vara toppen tjejer och kul för Nettan att slippa vara själv jämt också!  
Medans tjejerna var ute i skogen med hästarna så rullade jag och Fia hö och mockade ur halmbädden så hon kunde lägga i ny fräsch torv under sen, meeeen när hon fick torven var den frusen, inte så kul att stackars Fia fick kånka med svintunga balar och sen knappt kunna dela balarna på mitten, ja allt ska då jävlas på vintern, men nu är allt löst och hästarna har det fräscht igen.

Kingen fick även följa med till stallet så han och Vixen kunde leka lite och oj vad dom busade!  
Jag hann även med att smörja Mimiks träns!
Ska ta mej tid nån dag och smörja mina selar, men det är ju så tråkigt, hehe.


Bild på Mimik och hans gamla medryttare Vanessa
 

Ta hand om er!

/Sanna

Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards