mimikgold

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sanna Carlsson - 26 oktober 2011 23:57

Hej!  


Idag har Mimik fått sina fossingar verkade och sen tog jag in han i sommarhagen och tränade lite nh och trick.
Löslongerade han och det gick bra, han ville gå ifrån volten ibland, men då fick man vara snabb att justera baken så han blev kvar i volten, tränade både i skritt och trav.  Sen tränade jag inkallning och oj vilken skillnad på häst det var idag, han brukar vara lite seg med det, men kom alla gånger! Vallade, flytta rumpan och bogen löst också och han var verkligen super duktig! Älskade ponny  
Sen sprang jag lite i hagen och han efter i full fart, busade lite så vart endel brall, haha.
Sen avslutade vi trick,  spansk skritt, även det löst och sen buga och han stannade kvar jätte länge!
Impad av min ponny idag eftersom vi inte tränat på ett tag!  
Måste säga att det var en väldigt lyckad dag i stallet, jag och Fia hann till och med mocka lite i hagen, blev endel kärror, haha.


/Sanna


OBS!
(Gamla bilder från Rebecca Östh Kursen och från trickträning i sommarhagen i våras)


         

Av Sanna Carlsson - 2 oktober 2011 19:07

Dagens tävling slutade med 3 rosetter! 
3 felfria rundor på höjderna 40, 50 och 60 cm, en rivning på framhoppningen på 60 cm bara, är så stolt över dom.
Dom är så duktiga Mimik och Nettan!  
"Matte" var ju inte med på tävlingen så jag kunde ju inte ta några kort eller filma, men Nettans pappa filmade 50 och 60 cm klasserna och Jenny Jansson hade tagit kort på dagens alla ekipage så jag frågade om jag fick "sno" bilderna på Mimik och lägga ut här på bloggen och det gick så bra så, så här kommer dom!  
Filmerna kommer sen när Nettan skickat över dom till mej och jag redigerat om dom, så håll utkik på bloggen!

       
  

Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards