mimikgold

Alla inlägg under december 2011

Av Sanna Carlsson - 11 december 2011 22:17

Idag har jag och Glenn varit i stallet, vi gjorde alla sysslor och städade sadelkammaren, sen åkte vi pulka efter Mimik!
På hem vägen fick vi lov att bromsa med fötterna efter en nerförsbacke och då blev Mimik rädd (mesen själv)  så han drog iväg i full galopp och Glenn var livrädd och jag höll på att pissa på mej av skratt, sen ville Glenn inte åka med mej mer, hahaha.  
Så resten av hemvägen fick jag gå bredvid Mimik så Glenn kunde åka pulka bakom honom själv.
Hmm, hoppas jag inte skrämt han för livet, hahaha.  
Men hur som helst var det en rolig tur och Mimik var taggad som fan! Hääärligt!


Gammal bild på Mumme och mej från 2009 när han drar pulka!
 

Ha det bra så länge!
/Sanna

Av Sanna Carlsson - 7 december 2011 21:54

Varför syns inte bilderna på duktiga Tarzan i förra inlägget??!!!  
Jaja lägger väl upp dom igen då och hoppas dom syns NU!

   

Av Sanna Carlsson - 7 december 2011 18:08

Idag har det varit full fart i stallet!
Först mockade jag och halmade, sen tog jag in Fräsen för jag och Fia skulle rida lite  
Vi red upp till LBs "paddock" och jag galopperade till och med fast Fräsen började med en liten bock, men var faktiskt helt okej, lite skraj vart väl mesen jag, men gick ju snabbt över så...  
Och kan upplysa er om att jag endast hade fårskinnsadeln på så inga stygbyglar!
Sen red vi hem och tog in dom små rackarna, borstade och gjorde dom fina, sen selade vi dom och prövade min nya segebaden pulka och kan ju säga såhär.... Min snart 13 åriga shettis som blivit körd med både pulka och vagn sen han var fyra eller nåt, var världens fegis och fjantade sej och Fias shettishingst på 3 år som aldrig blivit körd med pulka och endast blivit körd med vagn nån liten vända var stencool, haha.
Mmm kul, man får ju skämmas, haha.
Jaja, men sen fick dom busa i sommarhagen och sen fick vi inte in dom för det tog aldrig slut på deras energi så vi fick börja göra iordning maten, då kom dom små tjockisarna på direkten, haha.
Ja det har varit en lyckad och rolig dag idag, nöjda och trötta hästar och en väldigt trött Sanna som ska lägga sej i soffan och bara ta det lugnt.


Fräsen och jag!
 
Muuuumme!
   



Duktiga Tarzan!
         
Film från deras bus!

 



Ha det bra så länge!


/Sanna

Av Sanna Carlsson - 6 december 2011 19:14

Igår halmade vi och gjorde jätte mysigt i lösdriften  
Sen red Nettan lite lektion för mej igen, blev lite bomövningar, lite tempoväxlingar och så fortsatte vi träna på böjningen i volterna samt flytta efter skänkeln.
Lektionen gick bra, men blev inte så lång då det var så hårt i backen så vi höll oss mest till skritt och lite trav.
"Stallchefern/Stallägarn" tränade lite NH med sin vackra Fräsen samtidigt så vi fick lite sällis, härligt!  
Imorgon ska det verkas bakhovar och dokumentera med lite bilder och jämnför lite strålarna, måste få bukt med framhovarnas strålar, men bak börjar se helt okej ut.
 
Lite bilder från gårdagen:


             
P.s Fia älskar när jag tar kort på henne     Maha!


Ta hand om er alla där ute och glöm inte reflexerna i mörkret!   


/Sanna

Av Sanna Carlsson - 4 december 2011 20:10

Ja ni, idag var det halt! Till och med Glenn drog omkull sej, haha!
Hade lite lektion för Nettan i hagen, ända stället det gick att rida typ.
Tränade på att öka och minska volterna, lite bomövningar och flytta efter skänkeln, hela klart godkänd lektion, både ryttaren och ponnyn skötte sej, jaja ponnyn stod väl på bakbenen en gång, men då fick matte ryta i och ponnyn uppförde sej exemplarisk efter de    haha.
Sen rullade vi lite hö och fodrade hästarna.
Imorgon blir det nog lite tömkörning om inte Nettan ska rida, annars ska det smörjas lite grejer och fixas lite hade jag tänkt!


Här kommer lite bilder från dagens lektion och sen någon bild från tömkörningen tidigare i veckan  


Lektionen
     
Tömkörningen
     
Och så en bild på Kingen som varit med i stallet idag   
  


Ha en fortsatt härlig söndagsafton!


/Sanna


Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards