mimikgold

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Hopptävling på pärlby! :)

Av Sanna Carlsson - 24 september 2011 10:31

Heeeeeeej!  


Då sitter man med kaffekoppen i handen och väntar på att åka på hopptävling!
För nu är Mimik på tävlingsbanorna igen och stolt ägare som jag är måste man ju starta en tävlingsblogg, haha.


Då kanske man ska informera lite om hästen, ryttaren och inriktining?


Hästen:
Shetlandsponny på 12 år, fuxfärgad med mankhöjden 107 cm.
En duktig ponny som tävlat både i hoppning och dressyr!

Annars tränas han i NH och trickträning.


Ryttaren:
Jeanette Dahlman 11 år, bor på en gård med massa djur, bland annat fyra hästar, så hästar är hon uppväxt med! Hon har även gått på ridskola, men nu rider hon för hopptränare och tränar hemma i stallet.


Inriktining: 
Ekipaget har som inriktining att tävla hoppning med mjuk start, men hoppas att utvecklas och komma ut på dom lite större hoppbanorna till nästa år!  


Ja första blogginlägget blir inte mer än såhär!
Men kommer att blogga när vi är tillbaka från tävlingen, med bilder, resultat och känslor från tävlingen!


Ha det gött så länge!  

 
 
Ingen bild

Dijana

24 september 2011 12:54

spännande spännande Carlsson! :D

Sanna Carlsson

26 september 2011 09:38

Ja! :) Men det gick bra, blev två rosetter! :)

 
Emelie

Emelie

4 oktober 2011 15:26

Vilken söt blogg han har Mimik ;)

http://systrarnawester.blogg.se

Sanna Carlsson

5 oktober 2011 18:49

Tack så snäll du är :)

 
Ingen bild

Alice

9 oktober 2011 08:39

Asså jag tycker ni är sjukt söta tsm! Men det ända som var fel på denna videon var din sits och att du har väldigt långa tyglar. För du sitter och styr vid sadeln. Jag mena absolut inget illa! för ni är ducktiga! fortästt såhär tjejen!

 
Ingen bild

Alice

9 oktober 2011 08:42

Hej, Ni var sjukt söta! Den ända grejen är att du din sits och att dina tyglar är väldigt långa så du styr vid sadeln hela tiden! Absolut inget illa menat! för ni är duktiga! fortsätt så tjejen!!

Sanna Carlsson

16 oktober 2011 16:05

Ja det är viktigt med träning :)

 
Ingen bild

Alice

9 oktober 2011 08:47

Ni var sjukt söta tsm! Det ända var din sits och dina tyglar som är lite långa och att du får styra vid sadeln hela tiden. absolut inget illa menat. För ni är så ducktiga! ni kommer bli något stort! fortsätt så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Carlsson - 26 mars 2012 19:29

Bytt blogg till:http://mylittleponies.blogg.se    (Kommer inte vara aktiv här)  ...

Av Sanna Carlsson - 4 mars 2012 11:00

Vilken tycker du är snyggast?Rösta på bästa headern!   Den jag redan har!   Headern nr 1!   Headern nr 2!   Headern nr 3!    /Sanna  ...

Av Sanna Carlsson - 2 mars 2012 11:59


Igår provkörde vi Tarzan och det gick bra, en liten dikeskörning fick vi med då han visst ville dit, haha.Men annars skötte han sej bra och han är ju så härlig denna lilla ponny!  Sen testkörde jag Mimik lite på vägen bara  och han är sitt rätta jag,...

Av Sanna Carlsson - 1 mars 2012 10:00


Dags att hämta hem hö nu igen!  Kingen ska få följa med, kul att han får följa med på lite.Har varit lite dåligt med det nu pga av all halka.Jag och Fia tänkte prova köra Tarzan lite idag och jag tänkte tömköra Mimik eller löshoppa honom, vi får se v...

Av Sanna Carlsson - 29 februari 2012 21:21

Förlåt för dålig uppdate, men har haft min gamla dator och den är så seg så har helt enkelt inte orkar blogga med den.Idag har det varit helt underbart väder så jag och Fia tog våra små ponnyer och tömkörde runt byn, vi tyckte dom behövde komma ut i ...

Presentation


Nu kan ni följa shetlandsponnyn Mimik Gold i stallet, på träning och på tävlingsbanorna igen! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards